Close
Sandra Alarcón
Sandra Alarcón

Professora de secundària, Coordinadora LIC, Membre de la Comissió de Convivència i Gènere

Institut Rubió i Ors.

A l’institut implementem el programa d’innovació pedagògica #AquíProuBullying i les visites del Rogelio a l’institut enforteixen totalment el projecte. Des del 2019 cada curs rebem les seves xerrades a 3r i 4t d’ESO perquè creiem que aconsegueix sensibilitzar l’alumnat i conscienciar-lo sobre l’assetjament. La proximitat i la sensibilitat del Rogelio generen empatia i remouen la consciència d’alumnes víctimes, joves assetjadors/es i joves observadors/es afavorint que reflexionin sobre el paper que tenim totes les persones en la lluita contra l’assetjament. Després de cada xerrada acostuma a haver-hi alumnes que s’obren a compartir i verbalitzar situacions que mai havien explicat a ningú. Aquesta és la màgia de les xerrades del Rogelio, unes xerrades que no deixen indiferent a ningú. El curs 2021-22 el Rogelio també ha realitzat una xerrada sobre l’assetjament escolar a famílies del nostre institut, la qual valorem positivament. Aquest curs 2022-23 serà el quart curs que comptem amb la col·laboració del Rogelio al nostre institut perquè la valoració, any rere any, és sempre positiva. Per aquest motiu recomanem les seves xerrades a qualsevol centre educatiu.

chang-duong-Sj0iMtq_Z4w-unsplash
Robin Voller

Cap d'Ensenyament i Aprenentatge i Cap d'Anglès
Kensigton School Barcelona.

En Rogelio ha impartit sessions a adolescents a l'escola de Kensington durant dos anys consecutius i ha tingut un gran impacte en els nostres alumnes. Molts estudiants van comentar el seu enfocament amable i agradable, i van quedar fascinats i sorprès en escoltar la seva història personal, que els va inspirar a pensar més profundament sobre el seu comportament envers els altres i com reaccionar en situacions d'assetjament escolar. Rogelio va ser un excel·lent comunicador (malgrat les seves pors de ser mal entès en anglès!) i un facilitador sensible de les discussions en grup, que va permetre als estudiants descobrir com assumir la responsabilitat personal per prevenir l'assetjament escolar dins i fora de l'escola. Després de les seves sessions, les seves idees -de no ser espectador de l'assetjament escolar i de buscar ajuda- han estat expressades en diverses ocasions pels estudiants, mostrant el seu compromís i aprenent de les seves sessions. Sens dubte, tornarem a tenir en Rogelio a el Kensington per continuar lliurant el seu missatge potent i important. És genial que Rogelio utilitzi la seva història, les seves habilitats i la seva meravellosa energia per desenvolupar el Projecte Delfin. Les escoles i les comunitats necessiten persones com Rogelio que ens ajudin a aprendre a conviure amb respecte i harmonia. Continueu així, Rogelio!

alex-guillaume-9ryDejvQulo-unsplash
Maria Silvia Ríos Aza

Coordinadora Pedagògica
Institut Escola Turó d'en Cartig

El Rogelio va intervenir al nivell de 3r d’ESO, on havíem detectat indicis de bullying homofòbic i racial. El seu testimoni, directe i explicat des de la perspectiva innocent d’un noi, va crear un ambient d’empatia a la majoria dels joves que va desembocar en un clima de confiança per expressar les seves opinions i vivències. Després de la intervenció una alumna es va obrir i va confiar a la resta de la classe la seva experiència a primària en un altre centre, on va patir bullying pel seu aspecte físic, cosa que ningú coneixia. Aquesta confessió va afectar gran part dels que la vam sentir, emocionant-nos i dedicant-li mostres de suport, afecte i encoratjament. Agraeixo i recomano aquest taller, no solament en cas de detecció d’algun cas sinó com a prevenció i reflexió davant possibles situacions.

robert-collins-tvc5imO5pXk-unsplash (1)
Amanda Gutiérrez Contreras

Docent de Cicles Formatius de Grau Mitjà i Superior de Tècnic/ques en Atenció a les Persones amb Dependència, Integració Social i Educació Infantil
Institut Joan Coromines, Pineda de Mar.

En Rogelio va fer la seva xerrada a l’institut a l’alumnat dels cicles formatius de grau mitjà i superior, tots/es ells/es majors de 16 anys, durant la setmana transversal. Aquesta setmana va estar programada amb diverses xerrades dels diferents àmbits que es tracten en els cicles. Totes les xerrades van ser molt interessants, però la xerrada d’en Rogelio, va ser tan propera i personal que va causar un gran impacte, tant en els i les alumnes com en el grup de professorat que els acompanyava. Tot l’alumnat va estar motivat i molt atent al testimoni d’en Rogelio i després un cop finalitzada la xerrada vam poder comentar i debatre sobre el tema tractat. Va ser una experiència que tots i totes estàvem d’acord, la repetiríem sense dubtar.

rene-bernal-f0rdHx5P8sQ-unsplash
Clara Domènech Vivas

Pedagoga- Informadora Juvenil
Instituts d´Educació Secundària del Districte de Sant Martí, Barcelona.

Amb en Roge hem compartit la dinamització de tallers en els quals combinàvem una explicació al voltant de la diversitat afectiva, sexual i de gènere amb la seva vivència personal amb el bullying. He fet molts tallers a instituts molt diversos, explicant i fent pedagogia de la diversitat, però el que aconseguíem amb en Rogelio era únic. Les experiències i vivències personals ens fan connectar amb la persona que ens les conta, així com amb la història que narra. En Roge a través del seu testimoni, dur, sincer i humil, assolia fer arribar el missatge directe al cors dels joves. Puc dir que ha estat un autèntic plaer assistir a aquesta connexió entre cervell i cor, perquè de segur, ha ajudat al fet que hi hagi més consciències en disposició de canvi.

robert-collins-lP_FbBkMn1c-unsplash
Bruna Alvarez

Investigadora del grup AFIN-UAB, i professora de la UAB, la UB y la UOC.

El Roge ha vingut diverses vegades a explicar la seva investigació i vivència sobre bullying a les aules de la UAB. L’experiència és increïble! Sempre hi ha estudiants que comparteixen experiències de bullying. Una gran feina, i amb un gran impacte!

Mireia Foto Coneix
MIREIA PUJOL
Mediadora i facilitadora experta en pràctiques restauratives.
Responsable dels cercles de diàleg a l'Institut Escola Rafael Alberti de la mà d'ISOM SCCL
Els cercles de diàleg són una aposta d'IE Rafael Alberti per a poder generar un espai d’escolta, seguretat i confiança entre alumnat dins l’horari curricular. Tots els cursos, a partir de sisè, tenen una hora de cercles a la setmana. Aquesta dinàmica dels cercles ha permès donar espai a xerrades, tallers com el viscut amb Rogelio però, especialment, a donar seguiment a les reaccions ocasionades per l’impacte de la xerrada de Rogelio. Gràcies al vincle que genera Rogelio i la relació existent amb la referent de cercles s’ha pogut acompanyar l’alumnat.

previous arrow
next arrow
Translate »